"Kolm reklaamtahvlit linna servas"

Režissöör: Martin McDonagh
Osades: Frances McDormand, Woody Harrelson, Sam Rockwell, Peter Dinklage jt
Sisu: Naine, kelle tütar on mõrvatud, püüab sundida kohalikku politseid tegutsema selle abil, et rendib kolm reklaamtahvlit, millele kirjutab üsna väljakutsuvad laused. Tema tegu paneb asjad liikuma, aga üsna vägivaldsel ja juhitamatul moel.
Kino: CCP
Mulje: Köitev, hea huumoriga ja sisukas film.
Mis mõtted tekkisid? Kuidas see tsitaat oligi, mida 19-aastane tibi järjehoidjalt luges? "Viha sünnitab veel suuremat viha"? Ühest küljest saan ma sellest naisest, Mildred Hayesist kuidagi väga hästi aru, tal oli väga palju põhjuseid vihane olla, aga teisest küljest on see, mis sa vihaga, nagu ka solvumisega vms teed, ikkagi inimese enda valik ja ma pole kindel, kas politseijaoskonna süütamine on neist valikutest just parim. Tõsi, ma pole omal nahal tundnud leinaga seotud viha, see võib olla tõesti pöörane, eriti kui asjasse on segatud ka süütunne. Aga filmis jäi kõlama minu jaoks pisut ebamugav süüdimatust õigustav noot. Tee, mis tahad, tekita inimestele kehavigastusi, küll nad annavad sulle andeks ja saavad sinu vihast aru, valavad sulle mahla ja tulevad sinuga koos kätte maksma, sest nad on ilusad ja head. Minu jaoks on siin mingi ebakõla. Aga kokkuvõttes oli see siiski üle hulga aja üks Ameerika film, kus inimesed olid inimlikud, mitte üliinimlikud, ehkki muidugi ei saadud läbi ka väikese ingel-taevast-momendita, kui mõelda näiteks Woody Harrelsoni tegelase kirjadele või uuele mustanahalisele šerifile. Tore oli taas kohtuda vana hea Peter Dinklage'iga. Ja ma avastasin taas kord, et mulle meeldib kantrimuusika. Tore oleks sõita mööda neid kauneid Missouri maastikke ja kuulata autoraadiost kantrit.
Hinne: 8
Pilti oli keerukas valida, lõpuks panin selle, kus oli kaks mu lemmiktegelast.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

"Pilvede värvid"

"Aasta täis draamat"

"Libahunt"