"Pikse pill"

Lavastaja: Damir Salimzianov

Osades:Jarmo Reha, Liisa Pulk, Karl-Andreas Kalmet, Mirtel Pohla, Riina Maidre, Ott Raidmets, Dovydas Pabarčius
Teater:R.A.A.A.M
Sisu: Kreutzwaldi muinasjutud, "Kullaketrajad" jt
Mulje: Commedia dell' arte. Rahvalik jant.
Mis mõtted tekkisid? Tegin enne selle etenduse vaatamist suure vea - lugesin enne Maalehest intervjuud lavastajaga. Kujutasin selle põhjal ette, et lähen vaatama sügavalt filosoofilist etendust, mis paljastab mulle elu mõtte (".. teemad, mis on tähtsad läbi aja. Kui isa ja ema surevad – kas nad jäävad ka siis sinu elu osaks? Aitavad nad sind? Kuidas sina neid aidata saad? Kas veresugulased on alati need, kes lähedased? Kui ei ole nii, siis miks? Mis on vendadevahelise vihkamise põhjused? Kuidas muuta siiras vihkamine siiraks armastuseks? On see üldse võimalik? Kõik need muinasjuttudes esinevad teemad on tihti probleemiks ka tänapäeva inimestel.") Ja siis tuli lavale kamp lustlikult lollitavaid noori, kes mängisid kõik väga toredasti, aga mina olin lihtsalt täiesti valesti häälestatud ega pääsenud sellest häälestusest mitte kuidagi välja. Ka teatri kodulehe tutvustav tekst on minu meelest eksitav: "Mis juhtub siis, kui meie, 21. sajandi täiskasvanud, iroonilised inimesed, kohtume oma esivanematega, kelle maailmapilt on hoopis teistsugune? Millest me nendega räägime? Kas ja kui palju saame üksteisest aru? Mis meid ühendab? Mida on muinasrahvas sellist, mida nutitelefoni ajastu inimene mõista ei suudagi?" Mingit dialoogi muinasrahvaga ma ei näinud, pigem tehti nende üle nalja, eriti Dovydas Pabarčiuse tegelaskujud, aga ka Mirtel Pohla ja Liisa Pulga mängitud naiivitaridest kullaketrajad ("Peigmees!"). Ühesõnaga - reklaam oli eksitav ja see on üks põhjus, miks tuleb hinne madal. Teine põhjus on see, et mu suured lemmikud Mirtel Pohla ja Riina Maidre ei pakkunud selles etenduses mulle seda, mida nad tavalisel pakuvad. Küll aga meeldis mulle väga Jarmo Reha noorima venna Peetri rollis. Ja natuke läheb hinnet maha ka selle eest, et lavastuse pealkiri oli Kreutzwaldi muinasjuttude tundjale eksitav, sest muinasjutust "Pikse pill" oli seal kõige vähem juttu.
Hinne: 6

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

"Pilvede värvid"

"Aasta täis draamat"

"Libahunt"